loading...
سایت بارسا بارسا
ADMIN بازدید : 249 پنجشنبه 14 فروردین 1393 نظرات (0)
فدراسیون جهانی فوتبال دیروز آبی اناری ها را از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی بعدی محروم کرد.


یک/ آنچه ساعاتی پیش از سوی فیفا به باشگاه بارسلونا ابلاغ شده و رسانه های ورزشی و شبکه های اجتماعی را در سراسر جهان به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اتفاق بی سابقه ای محسوب نمی شود. 

بارسا نیوز


پیش از این نیز باشگاه های آ.اس رم، سیون، پورتسموث، چلسی و پورت واله با حکم ممنوعیت از حضور در فصل نقل و انتقالات از سوی فیفا جریمه شده اند و جالب اینجاست که در تمامی این موارد، فدراسیون جهانی فوتبال در نهایت یا از حکم خود صرف نظر کرده و یا به طور کلی آن را لغو کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال دیروز آبی اناری ها را از حضور در دو پنجره نقل و انتقالاتی بعدی محروم کرد.


یک/ آنچه ساعاتی پیش از سوی فیفا به باشگاه بارسلونا ابلاغ شده و رسانه های ورزشی و شبکه های اجتماعی را در سراسر جهان به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اتفاق بی سابقه ای محسوب نمی شود. 

بارسا نیوز


پیش از این نیز باشگاه های آ.اس رم، سیون، پورتسموث، چلسی و پورت واله با حکم ممنوعیت از حضور در فصل نقل و انتقالات از سوی فیفا جریمه شده اند و جالب اینجاست که در تمامی این موارد، فدراسیون جهانی فوتبال در نهایت یا از حکم خود صرف نظر کرده و یا به طور کلی آن را لغو کرده است. 
البته این نخستین بار است که این ماجرا به فوتبال پایه کشیده شده و ممکن است این موضوع پیچیدگی هایی را به پرونده بارسلونا تزریق کند. بارسا اکنون به موجب خرید 10 بازیکن کم سن و سال که بیشترشان آسیایی و آفریقایی هستند، اتهامی به نام قانون شکنی را بر روی خود می بیند. 


دو/ در بخشی از حکم سه بندی فیفا در ارتباط با ماجرای دور زدن قوانین در پروسه خرید بازیکنان کم تر از 18 سال توسط باشگاه اول ایالت کاتالونیا، به اعطای فرصتی 90 روزه به بارسا برای منظم سازی موارد نگران کننده اشاره شده است. حکم فیفا قابلعتراض است و ظاهرا مدیران بارسا این اجازه را دارند که در زمان رسیدگی نهایی به اعتراض شان، درخواست تعلیق حکم را ارائه کنند و از مدت زمان تعلیق برای سر و سامان دادن به وضعیت قراردادها بهره ببرند. بارسلونا 3 روز برای مطلع کردن فیفا از اعتراض خود و 7 روز برای رساندن اعتراض رسمی به این نهاد فرصت دارد. 


سه/ «ما در آرامش کامل هستیم، این یک روند طبیعی است. حالا 90 روز فرصت داریم تا اعتراض کنیم و بعضی از مسائل را برای فیفا توضیح دهیم». این نخستین واکنش کادر مدیریتی بارسا به ماجرای پرسروصدای محرومیت از خرید و فروش بازیکن تا تابستان 2015 بود. بلافاصله بعد از دست به دست شدن این خبر در رسانه ها، خبرنگاران زیادی با مارک آندره تراشتگن تماس گرفتند تا نظر او را در مورد این حکم و آینده معلق شده اش جویا شوند. ظاهرا دروازه بان جوان آلمانی که قرار است جانشین والدز در بارسا باشد، هیچ اطلاعی از حکم فیفا نداشت. او به گفتن همین چند جمله به رسانه ها بسنده کرد:«من خبری ندارم و نظری نخواهم داد اما قطعا در پایان فصل گلادباخ را ترک می کنم». 


چهار/ حکم تازه فیفا علیه باشگاه بارسلونا، ابهامات بسیار زیادی را برانگیخته است. از طرفی بحث تمدید قرارداد بازیکنان و از سوی دیگر بحث انتقال هایی که به امضای قراردادهای شخصی منجر شده اند در شرایط فعلی با سوال های زیادی همراه هستند. به نظر می رسد از آنجایی که در این حکم از عبارت «خرید و فروش» بازیکن استفاده شده و اشاره ای به «امضای قرارداد جدید» نشده است، بارسا بتواند قرارداد بازیکنانش را تمدید کند و در صورت ناامیدشدن از بخشش فیفا، والدز و پینتو را درون دروازه خود نگه دارد. همچنین گفته می شود این محرومیت تاثیری بر قراردادهای قرضی بارسا با باشگاه های دیگر نخواهد داشت و این به آن معنی است که کاتالان ها این شانس را دارند که مدافعانی نظیر فونتاس و مونیه سا و مهاجمانی مثل دئولوفئو و رافینیا را به تیم اصلی برگردانند. در شرایط فعلی مبهم ترین وضعیت مربوط به آلن هلیلوویچ کروات و آندره تراشتگن آلمانی است که با بارسا به توافق نهایی رسیده اند اما این توافق در مجاری رسمی ثبت نشده است. 


پنج/ وبسایت روزنامه اسپورت کاتالونیا مدعی شده که با «منابعی در فیفا» ارتباط برقرار کرده است و از آن ها شنیده است که قراردادهایی که پیش از این حکم به امضای توافق های دوطرفه ختم شده اند، بعد از این حکم نیز قابل ثبت شدن هستند. صحت ادعای این وبسایت می تواند خبر خوشی برای دوستداران بارسلونا تلقی شود. 


شش/
 حکم محرومیت یک ساله بارسا از خرید و فروش بازیکن در فصل نقل و انتقالات، واکنش های گوناگونی را در فضای مجازی به دنبال داشت. عده ای به این حکم نیز از دریچه طنز نگریستند و به این نکته مهم اشاره کردند که حداقل تا یک سال دیگر، لرد بنتنر جایی در ترکیب ثابت بارسلونا نخواهد داشت! گروهی از آنتی بارسلونایی ها نیز موج های احساسی خاصی به راه انداختند.و اتهام تخلف بارسا در امضای قرارداد با بازیکنان رده های پایه را به ظلم و ستم و استثمار(!) و حتی در مواردی کودک آزاری در آکادمی فوتبال بارسلونا ربط دادند. لازم به ذکر “نیست” که باشگاه بارسلونا صاحب یکی از بهترین و مجهزترین آکادمی های فوتبال در جهان است و این موضوع را می شود با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا در ترکیب فعلی این تیم دریافت! بخش دیگری از واکنش های احساساتی این لحظات به گروهی از بارسلونایی ها برمی گردد که رابطه صمیمی ژروم والکه با فلورنتینو پرز را عامل شکل گیری این حکم دانسته اند. 


هفت/ «من کارهای بد زیادی کردم، اما به دلایل خوب!» این دیالوگ به یاد ماندنی شخصیت والتر وایت در شروع فصل سوم سریال خیره کننده بریکینگ بد شاید گویای احوال این روزهای مدیران بارسلونا باشد. از شواهد پیداست که راسل و گروهش در این سال ها دست به کارهای غیرقانونی زیادی زده اند تا به قدرتمندترشدن باشگاه بارسلونا کمک کنند. ادامه این روند اما می تواند همانند ادامه راه والتر خطرناک باشد. به نظر می رسد بارسا در مقطع فعلی بیش از هر چیز به اصلاح وضعیت مدیریتی اش نیاز دارد. بازگرداندن خوان لاپورتا شاید آلترناتیو ایده آلی برای بازگشت «پرستیژ مدیریتی» به باشگاه محبوب بندر بارسلون باشد. او اگر چه به لحاظ اقتصادی هرگز مدیر فوق العاده ای نبود اما بارسا این روزها کاریزمای ویژه او در مدیریت را کم دارد تا شاید در کنار او و «لاپورتیستاس» ها شعار «فراتر از یک باشگاه» در عمل و واقعیت به جمع آبی و اناری ها بازگردد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
barca-barca.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین بازکین بارسلونا کیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 352
  • کل نظرات : 66
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 2,776
  • بازدید سال : 61,505
  • بازدید کلی : 225,478